No. Bukan kisah sedih sebab kawan aku mati.


Just an ordinary entry; to say and express my thank you to a colleague of mine; which his last day bersama-sama kami pada hari ini. Tiba-tiba, aku rasa sangat jahat dan kejam kepada dia! Hahaha.

Mula-mula dia masuk; dia memang macam seorang yang naif. Tak tahu apape. Blur. Ye lah. He was in the property line; tiba-tiba kena handle and buat event. 180 degree lari bidang tu. Sama macam aku dulu. But yet, aku kagum dengan semangat enthuathism (ah sudah, tak reti nak eja) yang ditunjukkan itu.

Macam-macam dia kena tegur. Macam-macam dia kena marah. Daripada bos. Dan juga aku. Sebab aku marah kepada dia ialah:-

"Bos akan marah aku dulu bila things go wrong."

Keji bukan? But. I know I can handle that. Eventually, banyak dah kerja-kerja 'damage control' yang aku pernah buat selama ni.

Back to this colleague of mine. He was so hardworking and hard for us to hear a 'NO' when we requested or instructed him to do any single task. Dia sangat penyabar.

Dan pernah sekali kakinya sakit akibat cedera main futsal; menyebabkan dia jalan terhenjut-henjut selama hampir 2 minggu. Lalu aku memberikannya nickname 'OKU'.


Ku Faiz nama pendeknya. Kini menjadi OKU.

Jahat bukan?


Faiz! All the best to you! Thank you for the time, laugh, lawak-lawak bodoh dan sengal; dan juga kerja-kerja yang telah kau siapkan. Yang mana banyak daripadanya memudahkan kerja-kerja kami. We do hope that you will have a better future in the new-working place. Looking forward to work together with you again; somewhere, someday in the future.

Last but not least; you will always be remembered by us..... as our very own OKU.




Haha! Farewell buddy!


NUke

3 Comments:

  1. Ri said...
    oh.. faiz has moved on to another playing field.

    will we hear the same news from nuke? tungguuu...!
    hehe
    NUke_Rude said...
    tak pasti lagi. hahaha.
    kiLik said...
    Nuke Rude; thanks I wud take is as a compliments... Thank a lot you, Kash & team helping me turn around 180 degree... :)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.