Expression aku: Heh!

Kalau bercakap pasal kereta, rata-rata bersetuju dengan menyatakan 'Lelaki' lebih berminat dengan topik ini. Ya. Lelaki mampu berbicara tentang kereta ni berjam-jam lamanya berbanding wanita. Pun begitu, ada juga di kalangan wanita yang obsesi nya terhadap kereta ni melampaui golongan lelaki.

Aku? Moderate. Tidak terlalu obses. Tidak terlalu teruja.

Sebab once aku dah decide on my own favourite car, aku dah susah nak meng-consider pilihan2 lain.

Back to the main topic; pengetahuan lelaki terhadap kereta ni kadang kala menyebabkan kaum wanita cenderung untuk 'mempergunakan' lelaki bila saja ada masalah melibatkan kereta berlaku. Kalau enjin tak leh start; mula lah gelabah.. mencari si boyfriend / suami / anak-anak lelaki untuk mintak tolong. Padahal masalah itu mungkin simple saja. Sama juga dengan insiden tayar pancit. Yada yada yada.

Expectation terhadap lelaki (berkenaan isu kereta ni) sangat tinggi. Menggunung tingginya.

So, lelaki. On the other side; have to know lots of thing about kereta. Enjin. Wayar itu, wayar ini. Minyak hitam. Tayar spare. Even pam angin dalam tayar. Tak leh main tibai je brape pressure angin yang nak dipam tu. Kalau tanya (kebanyakan) wanita tentang hal-hal kereta ni... selalunya jawapan yang diberi:-

Alah! Saya perempuan.. takpe. Awak tu lelaki. Awak kena tau...

Haha!


Dan expectation menggunung oleh wanita ini kadang kala menyebabkan seseorang lelaki itu kelihatan 'cool' dan bergaya.


Heh.


NUke

3 Comments:

  1. Unknown said...
    mesti kene tau sikit...sebab lelaki lebih banyk spend masa dgn kereta drpd prempuan...
    Joey said...
    hahaha. the pressure of being man.

    sama macam sukan (sports). it's okay for perempuan for being girly girl tak pandai sukan tapi tergedik2 tendang bola masa main futsal.

    Cuba lelaki buat macam tu. Unless you tahan hati/telinga if someone calling you a pondan, then dipersilakan buat macam tu.

    p/s That is why I dont indulge in sports. I memang x pandai sukan :)
    NUke_Rude said...
    Fendy:
    yeap. hahaha. or byk spend masa dengan motor. macam aku yg takde kereta (lagi) ni.

    Joey:
    after all, it's all about perception. :) I got your points there.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.