Pusat? Pusat hiburan? Pusat khidmat masyarakat?? No. Pusat yang ada pada badan.

Pusat itu ibarat satu simbol kelelakian seorang lelaki yang suka tak berbaju bila bergambar. Tak tahu ke yang mendedahkan aurat itu berdosa? Haha. Cakap banyak tak guna, ini sekadar peringatan kepada diri sendiri dan kawan-kawan lelaki yang lain juga.

By the way, entry kali ini lebih cenderung untuk membincangkan akan kebersihan diri. Lebih terfokus kepada kebersihan pusat.

Melainkan watak 'Kyle' dalam siri Kyle XY, semua orang memang sudah lahir dengan adanya pusat. Dipanggil belly-button dalam bahasa Inggeris. Akan tetapi, jarang orang kebanyakan ini mengambil pusing akan perlunya untuk menjagakebersihan pusat. Akibatnya? Pusat tu pun berdaki-daki.. berbau barangkali.

errgh! (Gambar ihsan Wikipedia)

lagi kronik kalau korang tu jenis yang memiliki pusat yang dalam dan sempit; disertai dengan bulu-bulu. Sampai jari kelingking sendiri pun muat tak muat saja. Jadi, mengambil kesempatan itu untuk mengabaikan saja kebersihan pusat kalian.

Macam aku yang memiliki pusat tak berapa nak 'deep' ni, takpe. Sambil2 mandi, sabun badan dan tenyeh-tenyeh sekali ruang pusat tu. Buangkan daki-daki akibat peluh dan habuk.

Bagi yang susah nak 'korek' pusat korang tu, apa kata gunakan cotton bud. Basahkan sedikit dengan air dan sabun, dan cuci sampai diyakini bersih. Tapi jangan lah tenyeh melampau-lampau sangat sampai boleh terkeluar isi perut. Ngeri lah pulak.


NUke

6 Comments:

  1. aindbest said...
    haha..mmg ngeri part terkelua isi perut..oppss..terbayang plak..
    Awie Omar said...
    SALAM. GOOD INFO.
    MALAM NI BLOG AKU CITER PASAL :
    PEREMPUAN, ISTERI DAN DOT DOT DOT
    http://awieomar.blogspot.com/2011/04/10-personaliti-gadis-bakal-menjadi.html
    HARAP SUDI LA TENGOK
    najwa aminah abas said...
    geli. nuff said, -.-''
    NUke_Rude said...
    aindbest:
    hahaha. dalam banyak2, part terkeluar isi perut tu jugak yg ko nk bayangkan!!

    Awie:
    yeap. dah tengok danbaca. menarik :)

    najwa:
    hahah. tau pun. pusat tu dah cuci ke?

    Hidney:
    lol! boleh la bubuh ice-cream & tabur2 chocolate rice atas pusat! hahaha
    Abg Pusat said...
    biasa la bro nampak pusat..baru macho
    isma said...
    korek pusat




    nak korek

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.