Confidence. This things ada kalanya dapat menentukan dan membezakan perwatakan seorang lelaki dan seorang wanita. Setuju? Not to point out kelemahan siapa-siapa, tetapi umum pandangannya bersetuju mengatakan bahawa Lelaki lebih confidence dalam melakukan apa saja perkara yang dibuatnya, manakala kaum wanita selalunya dikaitkan dengan goyah, dan takut untuk mencuba.

But hey! Wanita seperti ibu aku tu confident je masak bubur cha cha! Rasanya pun sedap. Kalau aku? Alamatnya, bubur cha cha tu akan menjadi bubur ayam McD. Sebab apa? Sebab bubur tu akan jadi rosak, lantas sebagai pengganti, aku akan membeli bubur ayam McD.

Wanita ada tahap keyakinannya yang berbeza dengan lelaki. Setuju?

Ada perkara yang wanita kurang confidence-nya. Seperti mengambil selekoh tajam tanpa mengurangkan kelajuan kereta. Atau, mahu mengundurkan kereta di tempat parkir yang sempit. Kurang keyakinan untuk memotong kereta / lori di jalan raya. Dan banyak lagi perkara lain yang dirasakan mudah oleh kaum lelaki.

Lelaki pula, ada masanya sangat konfiden. Kadang-kadang rasa teragak-agak. But bila saja keyakinan itu datang, benang yang basah pun mampu ditegakkan juga.

Ya. Itu lelaki.

p/s: Gambar itu memang cantik. Terima kasih.


NUke

6 Comments:

  1. Ri said...
    okey...
    when u put it THAT way... i'm now unsure what gender i am thank u very much :P
    Faizal Sulaiman said...
    keyakinan tinggi membuatkan lambang kematangan meningkat.

    setuju?

    muehehehe


    ps: kena hati-hati dengan confidence sebab orang perempuan selalu relate kan dengan ego
    Joey said...
    kepentingan confidence. sangat penting kot. walaupun susah nak maintain.

    especially bila tengok orang lain yang hidupnya seperti siti di alam fantasi.

    Bak kata Mary Alice:

    No matter how carefully she trimmed, or how lovingly she watered, or how generously she fertilized, the grass was always greener on the other side of the fence...

    p/s sometimes life is unfair, kan.
    NUke_Rude said...
    Ri:
    hahahha. offended kah? haha :D

    faizalsulaiman:
    ya. ada inter-relations kot antara confidence, maturity and ego.

    Joey:
    yeah. quite agree with the part that it's hard to maintain.
    Snuze said...
    Marah tak kalau dikatakan lelaki selalu konfiden benda yang bukan2? Misalnya terlalu laju di selekoh tajam, memotong di garisan berkembar etc.

    Memang pemandu wanita pun kemalangan juga, tapi biasanya kemalangan kecil yang tak meragut nyawa atau melibatkan kecederaan parah.

    Tapi bahagian menegakkan benang yang basah tu?

    SETUJU SANGAT-SANGAT.

    XD
    NUke_Rude said...
    snuze:
    yeah. agreed. women n men are different in so many ways, kan?

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.