assalamualaikum.

1st, aku berasa tersgt amat geram lately, of coz la, dengan connection internet yang mcm siput dan lbh truk drpd itu. Bukan nak menunding jari kpd siapa2, cuma rasa terkilan dgn perkhidmatan yang diberikan.

Khidmat internet tanpa wayar (wireless la tu!) yg ditawarkan oleh Jaring kpd UKM smmngnya bagus, dan amat diperlukan. Namun, kualitinya agak kurg memuaskan. Tambahan pula, ada segelintir hotspot sj yg boleh akses masuk ke perkhidmatan wireless tu. Honestly, aku rs mcm... ntah! mmg la prkhdmatan tu dlm sesi percubaan sampai 5 Nov ni jer kan.. tapi.. ntah la.. ntah! bersyukur gak ade connection tenet ni, drpd xde langsung kan.. cuma, kualiti connection tu je yg x bgitu bagus. maybe Jaring leh tlg2 check kan apape yg patut... adekah ia disbbkan pemancar or, sambaran petir yg kuat tempoh hari. huhuhu.

akhirnya, setelah 3 hari bosan xde tenet, dapat gak connection pagi ni. Alhamdulillah.


Grrr...

Oh yer, berkenaan connection internet ni, aku rasa, rata2 budak UKM ni mmg totally depends on JARING, n wireless 'tetamu-ukm'.. and, ade lagi ke yg mengharapkan connection LAN?? to be hinest, aku yg ad 2 sambungsn tenet - JAring, n LAN - pun x leh nk depends on LAN. Sebabnya, LAN ukm ni mmg xleh harap. aku x tau nape. konon2 nye 100 Mbps... alih2 nk bukak yahoo! pun kna tgu dkt 15 menet, tu pun kalo ade connection. kalo takde, alamatnye.. kuarla pade "the connection was rest" la.. mcm2 lagi.


Talking about thesis, alhamdulillah, Jumaat lepas, jam 1535, aku dpt submit Chapter 1 - 3 thesis aku, dan petang Sabtu ni, aku ade presentation subjek Falsafah Sains. huhu. Ntah knape subjek ni wujud, aku pun xtau. Haha!

Midsem Arab aku berlalu dgn teruk sekali. Yang aku btul2 yakin leh score ialah soalan di mukasurat belakang skali. huhu.


Nway, exam final dah makin dekat. aku harap, semua akn bjaya dgn flying colors.


Til Next time.


NUke

1 Comment:

  1. Anonymous said...
    study elok2 k..hope dpt result cemerlang nnt.. Amin..

    p/s : banyak tak?

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.