Salam, goodday.

Isnin lepas, aku n beberapa org student sains nuklear UKM menghadiri dan menjadi urusetia bagi program ANSN yg pertama kali dianjurkan di Malaysia. Program ini bertempat di Putrajaya International Convention Centre (PICC), bermula jam 0830 sampai 1600.


Aku, ditugaskan menjadi usher VVIP yg mana Menteri Sains Tekno. & Inovasi yg spatutnya dtg, tapi, diwakilkan dengan Timbalan Menteri jer.

Alhamdulillah, ni satu peluang / pengalaman baru bagi aku... n aku harap, lpas2 ni, byk lagi peluang bagi aku dlm bidang2 ini terutamanya dlm event organising yg mlibatkan aktiviti / perbincangan nuklear di Malaysia.


courtesy http://mnsn.aelb.gov.my/default.asp

Selamat datang ke laman web Lembaga Perlesenan Tenaga Atom (AELB), Malaysia bagi Rangkaian Keselamatan Nuklear Asian (ANSN).

Objektif projek ANSN adalah untuk mengumpulkan dan berkongsi pengetahuan teknikal sedia ada dan baru serta pengalaman praktikal untuk meningkatkan lagi keselamatan instalasi nuklear di Asia.

Rangkaian komputer ANSN adalah beroperasi secara berpusat di 8 buah negara Asia di Cina , Indonesia, Jepun, Korea , Malaysia, Filipina , Thailand dan Vietnam. Melalui laman web yang di negara masing-masing (Pusat Kebangsaan ANSN) membolehkan pengguna mengakses
maklumat keselamatan nuklear di dalam portal ANSN negara lain. ANSN beroperasi di bawah kerangka Program Bajet Tambahan Untuk Keselamatan Instalasi Nuklear di dalam negara-negara Asia Tenggara, Asia Pasifik dan Timur Jauh.



-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
ANSN (Malaysia)

http://mnsn.aelb.gov.my/default.asp




Kat sni, aku ltakkan bbrapa gamba aku n bdak2 nuklear lain spnjg program tu.


Urusetia time rehearsal


Shyma, Nahar & Me


Dr. Faizal - The Master of Ceremony


The Environment


The participants @ Lunch


Banyak gambar aku removekan.. sebab ade yg tak puas hati!
NUke Rude

0 Comments:

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.