Assalamualaikum wbt & good-day to all readers;

b4 this, as a son, brother, and a teenager, kita salu sangat nak ade duit banyak. so, cara yg paling mudah, mindak duit kat parents, kadang2 kita tak faham btape susah diorg nak carik duit utk kita. sometimes, kta nak duit tu utk bli bnda yg tak bguna pun (even, x mndtgkan manfaat lngsung) kpd kita kan? Betapa kejamnya kita thpd ibu bapa kita.

Now, aku dah masuk alam Universiti. dan yang bagisnya, aku skrg ni tgh praktikal. so, aku dah rasa sndri stuasi bkerja. walopun aku pnah bkerja kat bbrapa tmpat b4 this, tapi kbyknnya ak bkrja as exhibitor, and MC. now, aku terikat dgn waktu pjabat yg smmgnya aku x biasa sbb parents aku ade company sndri, so waktu kja agak flex. but since ak pnah gak la kja ngan company lain, aku still boleh adapt ngan situasi tu. Thx tu team2 kerja kat tempat kja lama.

Susah rupenye nak carik duit ni. (tapi smalam, aku blanjer besar gak la.. dlm RM 300) haha, stlh beberapa lama tak mncarik baju2 baru dan kasut. hahaahu, sesungguhnya aku ni kadang2 mmg la boros. btul la kan?

alam kerjaya mmg best - pnuh ngan org yg kta tpaksa jumpa smata2 utk memenuhi khndak kerja @ projek yg kita handle. so, latihan industri aku d sebuah agensi pnylidikan kat sini mmbuatkan ak blaja skit sbanyak khdupan bkeja.

honestly, aku agak enjoy dgn team research aku - Yati & Kamal. thx buddies, korg ni mmg best. sdar x sdar aku dah masuk mgu ke 3. ini bmakne ade 5 mgu lagi aku d Agensi itu.

Til next time.

p/s : thx too my "bro"... who is far away in Mesir for the advices.


NUke

3 Comments:

  1. Anonymous said...
    uiyo..inick amir ngh wat eksperimen.. ngeee..lame nye aku tak pgg apparatus eksperimen ni haha selame blaja kt mmu aku pgg pc je walaupon lab.. and microprocessor 8051 haha
    Anonymous said...
    That's sweet :)
    Mohd Rasul Bin Amat said...
    salam adikku syg...
    adei...
    terharu abg adik sebut ttg 'bro' is far away kt mesir tu...
    i appreciate it...
    thanx bro..
    taking gud care k...
    keep in touch with ALLAH & ISLAM truth way of life..
    love n miss u bro..
    wassalam.. :)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.