May 16; TEACHERS' DAY


again, tarikh ni datang kembali, entah kali ke berapa; aku pun tak pasti... Dan aku? terus dengan kehidupan aku sendiri yang kadang kala penuh dengan aktiviti2 yg tak berfaedah, dan juga kerja2 yang penting yang perlu segera diselesaikan.

Hari Guru - tahun ni merupakan tahun ke 4 aku meninggalkan zaman persekolahan (SPM tahun 2004) dan itu tak bermaksud aku dah tak belajar or menuntut ilmu lagi. Zaman skool mmg satu tempoh masa yg paling membengangkan kita sumer sbb rasa memberontak n rasa terkongkong.. tambah2lak kalo kta ni duduk kat asrama... haha! Sepanjg d skool, ape yg aku dah buat pd cikgu2 ku? Xsiapkan homework tu perkare biasalah kan.. last2 minit baru laa nak meniru! then, skip klas... konon2nye sakit lah kan.. pastu g klinik lah.. duk rumah la.. yg sbnarnye sbb homework x siap n kita sumer tahu yg cikgu tu sangat garang kan? and d next day - elok je berlari2 dlm kelas laa... surat mc- tulis n tandatgn sndiri laa kan?

kat matrix n univ, dah takde istilah cikgu.. sbb ape? kita mrasekan yang kta ni dah ckup dwasa.. n bebas drpd skool.. ya... tapi, jgnla kita lupe yg pensyarah2 kta tu pun insan yg menjadi cikgu pada kita. so...nak ucapkan la jugak SELAMAT HARI PENSYARAH kat sumer pensyarah2 aku yg ade d KMM n UKM.

aku nak mohon seinfiniti kmaafan la kpd sumer lecturer n cecikgu yg pnah mengajar diriku ni.. sbb aku pcaya, ilmu tu mmg lah milikNya, dan aku memperoleh ilmu tu pun dgn izinNya dan mnggunakan suatu medium...iaitu insan yg bernama guru.



Thank you so much, and to all teachers in this world.. HAPPY TEACHERS' DAY
NUke

2 Comments:

  1. Muthaqqaf Azhari said...
    adei...
    peningnyer abg bc kt white board tu..
    apa tu?
    adei...
    apapun slmt hari guru gak kpd guru2 seluruh dunia...
    happy teachers day... :)>-

    taking gud care my dear bro..
    keep in touch with ALLAH & ISLAM truth way of life k..
    wassalam.. :D
    skin said...
    hoho br aku tau.. rupe2nye ko slalu wat2 skt ek:P hehe gurau je... kte slalu lepak kt bilik bwp or bilik seni sbb mls nk prep hahaha

    masihkah kau igt? huhu

Post a Comment



Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.