The early intention is just to attend a wedding in Rembau, Negeri Sembilan; where both the bride & groom are our course-mates in UKM. Well, the good thing is they eventually ended up their relationship dengan perkahwinan. Alhamdulillah.

So, naik kereta Shark; dia amik aku dulu di Bdr Tasik Selatan, sebelum kitorang proceed dengan mengambil Mira di Plaza Tol Sg. Besi. Then menuju ke Senawang utk mengambil Ferdi; sebelum akhirnya menuju ke Rembau; tempat berlangsungnya majlis persandingan kedua mempelai.

Dalam jam 2.30 petang tu, setelah berpuas hati dengan keadaan semasa, kami pun merancang pulang; tatkala Mira dengan secara mengejutnya mengeluarkan idea untuk melawat Aishah yang tak  dapat nak hadir ke majlis kenduri yang so-called 'mini-reunion' budak2 nuklear. Aishah berada di Melaka.

Ya. Melaka.

Bandaraya Bersejarah.

(Latar tempat bagi kisah KAC.)

Jadi. Perjalanan itu kami namakan sebagai "From Rembau to Melaka - An Unplanned Saturday Trip".



Apa yang kitorang buat? Singgah di Dataran Pahlawan dan perkarangan Kota A' Famosa, untuk snap2 photos. Sebelum ke bandaraya untuk berjumpa Aishah. Selepas tu, kitorang ronda-ronda Kampung Morten menaiki kereta Honda Shark yang baru tu.

Dan akhirnya menuju Umbai, untuk makan-makan. Ya. Hidangan makanan laut yang sangat berbaloi. :)

Sampai rumah dalam jam 12 tengah malam kot.

Mandi. Tidur.


NUke

4 Comments:

  1. Ri said...
    oh ho.. kata trip 'okey je'
    kalau gini gamaknya, memang dah terlebih okay :P haha!
    Faizal Sulaiman said...
    ok biasanya unplanned trip lebih menyeronokkan.

    seyeshh!!!
    charco said...
    .............
    NUke_Rude said...
    all:
    yeah, unplanned trip tu kdg2 mmg best; but of course, kalau plan dgn proper, maybe lagi bagus kot..?

    :)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.