Ya, seperti yang dibicarakan pada entry yang lepas, keberadaan aku ke Pantai Timur haritu adalah didorong oleh tugas menjadi seorang pengapit. And that was the easiest tugasan as a pengapit I have ever encountered. Haha. Tenyeh-tenyeh pipi dan hidung pengantin sikit. Lap-lap peluh. Then, biarkan diorang bergambar dengan sanak sedara. The pengapits then pergi makan and borak-borak kat luar. Haha.

Anyway, lepas menjalankan tugas yang diamanahkan, petang tu aku dan kawan-kawan lain ke Pantai Cahaya Bulan (PCB). Sebelum tu dah melepak kat area Pasar Siti Khadijah and Dataran Bank. Actually, time tu dah petang pun. And it was weekend. So banyak orang datang and parking amatlah susah. But hey, usaha tangga kejayaan. Aku berjaya dpt spot parking di belakang kedai makan. (in which later on, bila aku nak balik, some idiots lagi mahu blocked kereta aku lah! Susah aku nak keluar. Use common sense la skit!)

Lepak-lepak, ambil angin and tengok ada orang buat demo cium-cium ular. But before that, kitorang terpengaruh dengan lambakkan iklan-iklan di kedai makan yang menjual 'Maggi Ketam'. Walaweh! Tak pernah pulak aku tau ada megi ketam ni! So, we all decided to try it. Alang-alang dah ada kat PCB kan? It's not like everyday aku pergi Kelantan pun. The first one was in 1999. The recent one was in 2004. Tu pun sekadar lalu je. Dan kali ni, aku ke PCB dengan lengkap dalam persalinan baju melayu dan samping, cuma tidak bersongkok. Semua orang pandang pelik je. Nasib baik geng perempuan yang join skali tu berbaju kurung...takdelah kekok sangat.



So, Maggi Ketam was awesome. It's like, Maggi with Kari and Ketam. Luckily we shared like 1 bowl of maggi ketam for two persons. The price is quite reasonable; RM15.00. Ketam pilih sendiri, but it's actually about the same size. Ketam fresh ya! Masih hidup ketika dipilih-pilih.

That's about PCB and the rarely found in KL Maggi Ketam.

The next day, we balik ke KL. This time, we decided to drive to KL via Terengganu before taking the Lebuhraya Pantai Timur in Jabur.

The scenery was awesome in Terengganu. Ya lah, ikut jalan pantai kan? Hebat lah. And one thing that we noticed is that the sea water in Terengganu is much bluer than the one in Kelantan. Dan ianya sangat memukau. so, everytime we drove near the beach or some area that sea-visible, we slowed down and curi-curi tengok (aku lah, sebab aku drive kete). Reaching Kuala Tereangganu at almost 3pm; and tengah lapar, we decided to have our lunch at Pantai Batu Burok.

Panas kot! But apa-apa hal, perut perlu diutamakan. Lepas makan, kitorang singgah ambil-ambil gambar di pantai tu dan beraksi lompat-lompat as if memang terlupa sebelum tu baru je lepas makan. Bukan apa, sebab teruja dengan kecantikan pantai Batu Burok tu. But, aku tak jumpa pulak batu yang buruk kat situ. elok je smuanya.



Then... takde apa dah...

Balik KL. Penat. Sampai rumah at around 2 pm. Lepas tu dek kerana perut lapar, singgah mamak sekejap untuk menikmati supper.


That's all. Sekejap je rasa. Tapi untunglah, sebab dapat jalan-jalan.


(Untung lagi member aku yang kahwin tu! Hahaha!)



NUke

6 Comments:

  1. Adam Haiqal said...
    bila tuan blog ni nak kawen pulak?:)
    Ri said...
    awek baju hijau menang pose terbaik- hands down! :)
    Ren said...
    Tepaksa terai
    Faizal Sulaiman said...
    eh! gi ngan illie? besnyaaa!!
    skunksenn zone said...
    sedap ka maggi ketam tue??xpernah jumpa pun selama nie...
    NUke_Rude said...
    Adam:
    hahah! Soalan cepumas tu!

    Ri:
    yeah! and pose dia semuanya sama in all pics!

    Ren:
    terai la! sedap!

    FaizalSulaiman:
    yeap! best!

    skunksenn:
    sedap juga lah. you should try!

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.