Peristiwa ni berlaku malam Sabtu lepas. Alang (panggilan kepada kakak ke-3) ada mention pasal nak buat kuih raya. Alah, kuih corn flake yang salut coklat tu je. Dia ada bagi hint kat aku, minta aku tolong dia nanti. Memandangkan time tu aku tengah khusyuk tengok berita, aku mengambil peluang itu untuk 'buat-buat tak dengar'.

Okay. Aku jahat. Tapi jahat bermaruah. Haha!

Nak dijadikan cerita, lepas je layan berita, aku terus buat-buat tak perasan yang dia tengah duk sibuk menyusun acuan kuih / cup kat atas meja dapur. Aku terus je masuk bilik, layan lagu and internet.

Dengan harapan:

"Hehe, buat-buat tak tahu yang Alang nak buat kuih. Duduk diam-diam dalam bilik, then, bila kuih tu dah siap, baru aku keluar bilik... Dengan harapan 'keluar je bilik, terus dapat makan kuih!' "

Tapi, aku salah bajet masa. Aku terlupa pulak yang nak buat Corn Flake coklat tu tak perlu beberapa jam pun. So, aku leka layan internet dan dengar lagu-lagu nasyid (termasuk lagu Ayat Ayat Cinta by Rossa) sampailah dah dekat pukul 10.30 malam.

Aku terus keluar dari bilik dan menuju ke dapur.

Alang masih ada di situ. Tetapi beliau sudah siap-siap mengemaskan perkakasan buat kuih tu.

Akhirnya, aku tak dapat pun nak 'curi-curi' rasa kuih raya! Sebab dah disimpan dan di-seal-kan dalam balang!!

:(



Taktik jahat kali ni tak menjadi.



Argh!!



NUke

3 Comments:

  1. Ren said...
    Keh keh takde rejeki...sila tunggu hari taya nanti.
    Ri said...
    dahsyat!
    kuih kena seal bagai klu nuke ada :P
    NUke_Rude said...
    janggel:
    malam raya...dah separuh balang dah aku kerjakan kuih tu. hahaha.

    Ri:
    ye.. begitulah keadaannya. :D

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.