Sekarang ni musim konvokesyen. Jadi, siapa2 yang akan ataupun sudah berkonvo, maka aku ucapkan tahniah! Semoga kelayakan anda itu akan membawa anda jauh, terbang tinggi dalam dunia kerjaya anda.

By the way, aku tak pasti sama ada korang pernah dengar atau tidak pasal 'Pantang Larang' ni. Dan usually, ianya hanya hangat dibicarakan bila tiba musim konvokesyen ni.

"Siapa yang tak (qualify) untuk grad lagi ditegah untuk mencuba jubah konvokesyen kawan-kawan yang akan 'grad' pada tahun itu..."

Begitulah alkisah konon-kononnya pantang larang itu.

Dipercayai barang siapa yang tak layak nak bergraduate pada tahun tu, akan tetapi gatal2 tangan nak mencuba jubah konvo orang lain... akibatnya mereka akan terkena badi, dan akan 'extend' pengajian lagi setahun/dua tahun.

Pandai-pandai je.

Pada aku, pantang larang sebegini cumalah 'permainan' dan gurauan semata-mata. Bukan apa, 'feel' nak graduate ni lain macam skit. Dan seboleh-bolehnya kita tak nak bagi orang lain cuba test try pakai jubah konvo kita...

Sebab ketika konvokesyen itulah nanti kita akan menikmati 'moment' kejayaan setelah bertahun-tahun menuntut ilmu hingga ke menara gading!

Tu je kot.

Kau percaya dengan pantang larang sebegini?

NUke

12 Comments:

  1. Ri said...
    ah!
    penat2 aku study smpi grad
    koyak poket byr yuran konvo
    senang2 je korang nk try jubah aku ek?
    baaaaaanyak cantik! kirim salam!!!

    tp klu tk bg kang mcm kedekut lak. hmmm...

    *maka timbul la pantang larang ni
    (spekulasi semata2) :P
    Sky0ne said...
    haha pernah dgr jugak pantang larang gini
    sYukCurz said...
    berangan2 nak pakai jubah PhD pula..
    farhana said...
    Xpcya sbb pernah try jubah member, alhamdulillah x extend =D
    Unknown said...
    taknak baju konvo busuk kalau member ketiak kepam yang pakai.
    Hans Hanis said...
    hahahaha
    sapa la yang buat pantang larang nih
    lawak tul
    hahahaha
    ismael zaharee said...
    ok... true story...
    Tp aku anggap ini adalah takdir..
    Kawan aku yang akan berkonvo tahun nih, meninggal just seminggu before convo.
    Btw, last year dia ada 'sarung' jubah convo senior dia.. siap bergambar bagai...
    aku x percaya.. tp aku redha dengan ketentuan Allah..

    Wallahua'lam
    Joey said...
    i never have a proper convocation. Enough said.

    That's i'm thinking to have another one. A proper one.
    NUke_Rude said...
    Ri:
    yeah, probably because of that reason juga, ya?

    Hidney:
    true! perhaps, it's our moment! hahah.

    skyone:
    yeah bro! thanks. at least bukan aku sorg je yg pnah dgr benda2 camni.

    farhana:
    hah. nasib baik! ala, lagipun bnda2 camni, xleh nak percaya sgt. :)
    NUke_Rude said...
    Juno:
    hahaha. mungkin juga ya :)

    hans:
    yeah, sounds funny. but, itulah apa yang diperkatakan orang.

    ismael:
    okay. itu bukan dah tahap extend.. itu dah tahap pergi x kembali. :|

    Joey:
    good! am I invited? hahahaha.
    NUke_Rude said...
    syuk:
    haha. :)
    Nizam Zahri said...
    aku tak percaya.. tapi aku pernah kena.. and i believe ramai lagi terkena badi sebgitu rupa walaupun it just rumours je kaaaan..

    unbelieveable, believe it!

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.