Lintas langsung dari Starbucks Alamanda. Penaja utama wifi untuk sesi mengupdate blog kali ini.

Anyhow, I am truly blessed with my 2015 so far, though I have not been able to update my blog more often; compared to the previous previous previous years. I guess, kata orang-orang tua tu ada betulnya; bila kita dah makin tua dan matang or dewasa; kita banyak mengabaikan benda-benda yang kita suka secara tidak sedar. I was very passionate about blogging once. But now? Aku pun tak tahu,

Back to the main agenda of this entry, I was very grateful to Allah sebab mengurniakan rezeki dan 'Tuah' yang sangat banyak sepanjang hampir 27 tahun aku hidup di Bumi-Nya ini. Among the recent one was '8TV Quickie Quiz'.

Alah, yang selalu ada peraduan time malam-malam tu. Diorang suruh call, kalau jawab soalan dengan betul, dapat hadiah!

Ceritanya begini... waktu tu, aku dan kawan seofis ada kursus di luar; lagi pun waktu tu memang dah dekat hujung-hujung tahun pun. Malam tu, kitorang pun layan lah cerita apa entah kat 8TV tu...sampai lah habis. Nak dijadikan cerita, lepas movie tu habis, keluarlah slot 8TV Quickie nih. Dan ketika itu lah, aku dengan yakinnya mengeluarkan statement kat member aku ni; lebih kurang cenggini

Rasanya tahun ni macam tak menang apa-apa lagi lah!

Dan lepas je Nadia (host 8TV Quickie at that time) suruh penonton call untuk jawab soalan, terus lah aku call! Mencuba nasib katanya! Dapat go through pulaaaaaak! Now, this is luck! And to cut it short, aku dapat lah jawab soalan yang ditanya tu. actually, aku pun xtahu apa benda yang aku menang, until 2nd of January 2015, one of the 8TV staff called and asked me to present at KL Live the next day. Katanya aku menang tiket concert.






Konsert BASTILLE rupanya! Dah lah aku memang bercita-cita nak pergi konsert tu! Nasib baik tak beli tiket awal2. Aku ajak member ofis aku tu at first; but he refused (he later found out that the invitation was fully sponsored, padan muka!). Penyudahnya aku ajak Nazrin.

So, yeah. Few days later, the same staff from 8TV called me and told me that I can now collect my other prizes at their office...which is until now, aku tak amik2! Katanya ada album baru Foo Fighters, and some other goodies. Nantilah aku pergi amik!





Luck? Maybe. 

Always.

Thank you. Alhamdulillah.




NUke

3 Comments:

  1. Ren said...
    Syukur sawang du blog kian menipis. So when is next?
    Pingu Toha said...
    OMGOMGOMG TAZZABARNYAHHHHHHHHHHHHHH OMGOMGOMGASDFGHJKL
    aefitbentuah said...
    cun....

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.