AMARAN: Berunsur saintifik dan sensual.


Seriously? Korang nak baca? Silakan. at your own risk!

Well, actually nak update pasal benda lain. Tapi memandangkan aku dah lama tak bukak blogger ni, maka aku mengambil masa sikit untuk browse my blog statistics and such. Until I found out this little funny thing about people 'google-ing' Kenapa lelaki ketuk lutut




Seriously... KENAPA?

There's so much theories about why lelaki ketuk lutut diorang. But the famous one that I can remember is the one that has been told to me when I was in secondary school. My friend or classmate told me about this, if I am not mistaken lah.

Teorinya berbunyi macam ini:

Seorang pelajar lelaki yang sedang sibuk menelaah pelajaran di dalam kelas akan terganggu fokusnya apabila didatangi oleh seorang cikgu wanita cantik. Kebiasaannya cikgu tu masih bujang, atau baru-baru sahaja mendirikan rumah tangga.

Maklumlah, bila dah nampak cikgu yang cun melecun; ditambah pula dengan status sebagai remaja yang menginjak ke dunia dewasa, maka gelora nafsu dan hormon pun sedikit membara. Nak dipendekkan cerita, ransangan pandangan mata si pelajar lelaki terhadap cikgu wanita yang cun tu, sedikit sebanyak menggalakkan kadar degupan jantung, yang seterusnya menggalakkan peredaran darah ke pembuluh-pembuluh darah, sekaligus meningkatkan kadar pengangkutan oksigen ke otot-otot badan.

Situasi ini disebut - RANGSANGAN.

Murid-murid, 

Rangsangan ini kemudiannya memaksa rembesan hormon testosteron yang dipunyai oleh individu lelaki sekaligus menjadi pemangkin kepada peningkatan gelora yang disebut NAFSU atau SYAHWAT. Perkara ini adalah normal dalam kalangan remaja yang sedang membesar ke alam dewasa. Sebab itu ya, individu-individu dalam peringkat ini amat dikhuatiri untuk terjebak ke 'kancah' hitam yang mendustakan masa depan.

(Walaweh!)

Senang citer, ended up, lelaki tu stim.

Persoalan, kenapa ketuk lutut dan kaitannya dengan apa yang ditaip di atas ini?

Jawapannya: Secara saintifik, aku tak pasti pula kalau dengan mengetuk lutut tu akan merembeskan hormon atau enzim lain yang akan mengurangkan paras testosteron dalam badan; tetapi, yang aku tau, kalau kena dengan cara ketukannya, lutut anda akan merasa SAKIT. Perihal ini akan 'menipu' otak supaya fokus kepada kesakitan yang dialami, berbanding kepada rangsangan syahwat tersebut.




Haaa.. nampak tak kaitan dia?

Dapat jawab tak soalan 'kenapa lelaki ketuk lutut'?


Baguss.. jawapannya ialah:-


Jawapan ikut skema: Seorang lelaki itu mengetuk lututnya kerana mahu menipu otak dengan kesakitan, berbanding rangsangan shaywat.

Jawapan ikut ayat pasar: Sebab nak turunkan konek yang stim. Mudah, bukan?!


p/s: No offense to para cikgu wanita di luar sana. Contoh diberi berdasarkan situasi semasa teori ini didedahkan kepada aku, yakni ketika aku di sekolah menengah. Gambar lutut diambil dari sumber Google.


NUke

1 Comment:

  1. Janggel / Rain said...
    pusat terkeluar?

Post a Comment



Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.