It's been a while since my last entry. Blame it on my busy schedule and my laziness, readers! semua salah mereka. Cewah!

Awal bulan haritu, aku kena menghadiri seminar di Sg. petani, Kedah. Lima hari saja. Dan seminar itu sangat stress. Dan ketika seminar sudah tiba ke penghujungnya, aku berpakat dengan beberapa orang rakan yang turut menghadiri seminar itu itu singgah semalam di Pulau Pinang, Pulau Mutiara. Alang-alang dah pergi utara, kan?

Then, berlakulah satu peristiwa yang tak mungkin aku lupakan sepanjang hidup aku yang dah mencecah 25 tahun ni (kalau ikut tahun Islam la). Kalau tahun Masihi, masih lagi muda - 24.

Back to the main story, aku pergi ke fun fair. Ya fun fair. Mungkin itu kali pertama (yang aku ingat lah) aku menjejakkan kaki ke fun fair ketika dewasa. Not a fun fair actually, it's Tapak Pesta Pulau Pinang. Pergi time malam2 baru rasa best. Mula-mula tu macam nak tengok-tengok je. But then, terhasut dengan hasutan kawan-kawan lain untuk main fun fair.




alah, tak main banyak pun. main satu benda alah ni namanya 'Challenger'. Dusuk kat kusi, then benda tu berayun for more than 180 degrees, sambil2 tu deretan seat tu pun pusing2 sekali.

Mula-mula tu rasa cuak. maklumlah, first time nak naik ni. first time jugak masuk fun fair.

haramjadah.

Lepas je main benda alah binawe tu, muka aku terus pucat. Aku hilang keyakinan diri. Muka hensem aku ni rasa macam palat. Perut tak selesa. Nasib baik tak muntah.

Haha.

Aku takkan naik benda alah tu lagi lepas2 ni. Yet, at the same time, aku dengan penuh bangganya boleh berkata kepada orang lain yang aku pernah naik la Challenger bodo tu.

Sialan.


p/s: Anak-anak aku nanti diharamkan untuk menaiki benda alah tu. Muktamad.


NUke

3 Comments:

  1. Ren said...
    Hahaha nyesal ye bro? Aku pon x pnah naik benda tu, tengok je da tau xbest (hahaha)
    Nick Nashram said...
    challenger tu benda yg hayun kita kiri kanan kan..hahah
    aku penah naik sekali.
    tu pun kawan aku cabar.
    cuak jugak weh.
    1st kot naik benda tu.
    NUke_Rude said...
    Janggel;
    hahaha. benda tu sbnrnya best..kot. tapi.. tak recommended utk org yg 1st time g fun fair la. hahahahaha

    Nick:
    aah. i think apa yg ko gambarkan tu betul. seriously rasa mcm nak muntah hijau je lepas naik menatang tu.. huuuu

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.