Ha, kalau haritu abang cerita pasal trip abang ke Singapura sebab jadi pengapit, la ni abang nak habaq mai pasal trip abang ke Jakarta, Indonesia pulak. No, kali ini bukan sebab jadi pengapit ke apa. Kali ni, abang saja pi berjalan dengan kengkawan.

No. Abang bukan orang Kedah naa. Kedah kalah Piala Malaysia dengan Selangor ya. 2 - 0. Tapi, orang cakap.. orang Kedah ni besar-besar...

Nak dijadikan cerita, kami terbelilah tiket ke Jakarta tempoh hari. Makanya, bila dah terbeli tiket kapal terbang, terpaksalah book hotel. Untuk trip kali ni, abang first time aikh naik KLM; dan stay di Morrissey Jakarta. Comey sungguh aih hotel depa tuh!




Trip ini juga dilakukan dengan hajat untuk menemui sobat yang menetap di negeri jiran itu.

Sebenarnya kan, banyak masa abang di Jakarta tu habis disebabkan berjalan kaki untuk menjari street foods, naik teksi dan tuk tuk (yang macam kat Thailand tu). Selain menghabiskan masa dengan aktiviti-aktiviti tak berfaedah seperti melepak di Starbucks, mencari fridge magnets dan bendera Indonesia, abang juga adalah melawat beberapa tempat yang signifikan dengan Jakarta, iaitu Monumen Nasional (MONAS) dan Masjid Istiqlal.




(haa... macam tu)

Basically, Jakarta ni lebih kurang sama macam KL or any other big city in Malaysia. Bezanya, di Jakarta, anda akan rasa lebih panas berbanding KL sebab bandarnya relatively dekat juga la dengan laut, dan terletak kat pulau Jawa. So, normal lah kan. Pulau memang panas. Put aside the environmental issues, you may found that people of Jakarta (termasuk orang kebanyakan dan hot stuffs there) sangat ramah. :)



Barista Starbucks diorang pun ramah!

Orang kat hotel pun ramah! dan hot!

Pemandu teksi pun ramah!

Laundry? Memang tak lah. I choose the latter.

Ok. Tu je lah.



NUke

3 Comments:

  1. Ren said...
    Abang ye?
    NUke_Rude said...
    kekekeke.. yes ren. abang. hahaha
    Afir said...
    Bestnyer!!!

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.