Another year has passed by. It is now the time for me to 'wrap' my one-year 'journey' in a blog entry. Chewah.. speaking kononnya. But, practice makes perfect, right? After all, tak salah pun menggunakan bahasa Inggeris kan? So, 2014; secara umumnya merupakan satu tahun yang paling BEREMOSI sepanjang berpuluh tahun aku hidup di muka bumi ini.




Babak 1 : Awal Tahun yang Hectic!

Disebabkan perkhabaran perlu untuk menghadiri kursus selama 7 bulan, akan tetapi tak tahu bila ia bermula, maka awal tahun 2014 tempoh hari berlalu dengan rasa tak sabar, gementar dan tertunggu-tunggu. Dalam pada itu, sempat lagi ofis hantar aku untuk attend kursus lain selama seminggu, walau pun tiada jaminan aku akan kembali berkhidmat di tempat / unit yang sama setelah kembalinya aku dari kursus 7 bulan tu nanti. 

However, later in February; I finally 'got' to enroll the above-mentioned 7 months course. Haha. TUJUH bulan bhai, gila tak gila lah jugak. Mulanya agak kekok untuk menyesuaikan diri untuk berdampingan bersama kawan2 yang jarang2 kita jumpa dan kenal. Sehari dua, boleh la tunjuk baik; masuk sebulan dua, perangai sebenar memasing pun menyerlah jua. Aku pun tak boleh tipu diri sendiri juga. Kadang2 aku cepat marah dengan segelintir orang yang macam takde common sense ni.

Anyhow, the course somehow allowed me to travel and visit places. I got to know some good places for food in Sg. Petani, Kedah. I got a chance to explore Pulau Pinang more than once throughout my 'stay' there in the northern region of Peninsular Malaysia. And most important thing, I got the chance to do things that no ordinary people get to do - like 'fighting fire', shootings, rowing whaler, solo camping, yada yada yada... and oh, jadi 'Floor Manager' yang garang.




Babak 8 : Personal Matter(s)

Tahun yang paling pahit (setakat ini), disebabkan hal yang obvious - my dad passed away - paling pahit bila dia meninggal on the week yang aku decide untuk tidak balik ke KL sebab nak buat preparation untuk satu modul kursus ni. Oh ya, my dad passed away during that 7-month course.

Other than that... how about me being single (still); and up to now, I am not yet ready for commitment. Thank you.





Babak 108 : The End

Tak ada apa yang aku harapkan sangat kecuali dikurniakan kepada keluargaku akan kesihatan yang baik, rezeki yang halal serta usia yang diberkati oleh-Nya. I think, it's time for me to be a family-type of person; otherwise, siapa yang nak jaga Ibu?


Kekasih hati boleh dicari ganti; kalau ibu bapa sendiri, mana nak cari ganti?


NUke

5 Comments:

  1. Ren said...
    Happy New Year
    Umar Kadir said...
    all the best tuk 2015 nuke!
    Fais said...
    Happy new year in advance. 👉👈
    achik ezam said...
    Harap 2015 dah ready. coz I'm ready. Eh.
    aefitbentuah said...
    :)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.